Annonse
En folkefiende – også kjent som MDG - Samfunnsmagasinet
Skatte-kistenes vakre klang i de tusen hjem har stilnet
mandag 13. juli 2020
Jonas Gahr Støre som statsminister?
søndag 2. august 2020
Show all

En folkefiende – også kjent som MDG

Publisert 13.7.2020
Foto: Privat

Hadde Henrik Ibsen levd i dag, ville han hatt et ypperlig emne å skrive om: En folkefiende – også kjent som MDG (Miljøpartiet De Gærne). Denne gjengen av såkalte politikere har utropt privatbilen til sin fiende nr. 1. Privatbilen og Norges veier – limet og blodårene som holder Norge sammen. Som rene kreftceller prøver MDG-viruset å ta kontrollen over hvordan nordmenn skal få lov til å bevege seg i eget land – kollektiv transport, sykle eller gå. Et kommunistisk system som får Nord-Korea til å kunne kalles Disneyland i forhold.

Særlig ille er det i Oslo m/omland. MDGs nestleder Arild Hermstad, er en innbitt motstander av privatbiler, og sykler der han kan for å skape kø og problemer for bilene. «En frekk faen», sier Trygve Hegnar så treffende (Finans-avisen), og vi sier oss så enig. Men det er ikke bare MDG-hodene det er noe fundamentalt i veien med. Alle som stemte på disse bilhaterne ved Stortings- og kommune-valgene må ha en feilkobling i den delen av hjernen som forstår konsekvensene av de handlinger man foretar seg.

Men høsten 2021 må Norges oppegående og vettuge velgere vise folke- og bil-fienden MDG ryggen, og stemme på partier som forstår å bygge landet – ikke rive det ned. Uten bilene stopper Norge – sikkert som lås! Og vi kan forsikre Arild Hermstad, Lan og resten av MDG-gjengen at vi nordmenn kommer til å elske og bruke våre diesel- og bensinbiler i mange ti-år enda, og lenge etter at bil- og folke-fiende-partiet MDG er gått over til blomsterjord!

Terje Haugom, samfunnsdebattant.

Redaktørens merknad: Har landet vårt, i fredstid vel og merke, noen gang hatt et mer ekstremt radikalt politisk parti enn MDG? Såvidt meg bekjent så har ikke Norge det. I dag mener stadig flere at MDG er blitt en folkefiende. Innsender nevner her Nord-Korea og ikke helt uten grunn, for det kan virkelig trekkes paralleller med ledelsen i det lukkete landet. MDG vil også være partiet for miljø og fremme av kollektivtransport, samtidig som partiet skaper praktiske problemer når det gjelder flyt i trafikken for nettopp kollektivtransporten. Oslo by er blitt et skrekkeksempel under med-ledelse av dette partiet . Mange håper nå på at MDG blir borte fra norsk politikk for godt ved neste stortingsvalg. Er det egentlig så rart da? Red.